Yoga vormen

Go2Yoga Soest biedt een yoga programma specifiek passend bij jou! Breng jouw lichaam en geest in balans met de lessen die jij nodig hebt. Kies flexibel de yogalessen uit, waar jij behoefte aan hebt. Dit mag steeds een les zijn op een andere dag of tijdstip. Doelgroep 13+ en volwassenen.

Vinyasa flow yoga

Dynamische flow les. Meer Info

Een zachte flow les om lichaam en geest in balans te brengen. Geschikt voor iedere leeftijd en ervaringsniveau.

Vinyasa betekent ‘verbinding van beweging en adem’. Iedere practice is weer anders opgebouwd. Een creatieve ‘flow’ van bewegingen, die in elkaar overvloeien, en de poses (asana’s) verbinden Het brengt de geest tot rust. Eindigend in diepe ontspanning.

Yin yoga

 

Rustige en meditatieve practice. Meer Info

Yin Yoga is een rustige en meditatieve practice die inwerkt op je bindweefsel of fascia. Geschikt voor echte beginner en meer ervaren beoefenaar.

De poses zijn voornamelijk zittende of liggend. De Chi flow (prana shakti of levensenergie) gaat beter stromen. De focus ligt op diepere lagen van het lichaam. Je blijft een paar minuten in een houding; het lichaam opent zich en eventuele blokkades lossen op.

Je bewegingsuitslag, range of motion, de bloedsomloop en je flexibiliteit verbeterd. Dit is van belang voor je gezondheid. Na een Yin practice heb je een tevreden gevoel over jezelf. Dit straal je ook uit!

Restorative /Yin yoga

Herstellende en opbouwende yogavorm. Meer Info

Restorative yoga is relaxt om te doen. Brengt herstel na vermoeidheid of weinig energie. Geschikt voor ieder niveau.

De houdingen geven een gevoel van diepe ontspanning. Sluit simpel je ogen, focus op het ontspannen van je lichaam en op een natuurlijke diepe ademhaling. Het lichaam kan volledig rusten, aarden en eventuele spanningen loslaten. Na de restorative practice is je lichaam en geest weer opgeladen.

Classical Hatha yoga

 

Traditional, slow paced, meditative class. Meer Info

Classical  Hatha Yoga will calm your mind and increase flexibility, strength and vitality in your body. Typical open class based on the Sivananda Sequence, suitable for all levels, includes pranayama (breathing exercises), warm-ups with Sun Salutations, asanas (postures) and deep relaxation.

In this class we try to make asanas steady, firm but in the same time relaxed. In that way you will become more aware of the body, mind and the whole environment. Asanas are performed in suggested order, a sequence that helps to open energy channels within a body, while increasing flexibility of the spine, strengthening the bones and stimulating the circulatory and immune systems.

During the class you will learn proper breathing that will help to calm your mind and reduce stress. In time, performing the poses slowly and consciously, combined with proper breathing, becomes a mental exercise in concentration and meditation. In the end of the class teacher will use a technique of autosuggestion, which will bring you to deeper relaxation state when the body is expending very little energy. You will be able to rest properly and leave the class feeling light, comfortable and simply great.

Bedrijfslunch yoga

 

Lunch Yoga op de werkvloer. Meer Info

De ‘Lunch-yoga’ sessie is 35 minuten. De yoga oefeningen geven inzicht hoe je veilig en efficiënt kunt bewegen. Dit is gelijk toe te passen in jouw specifieke (werk)-situatie / werkplek.  

Je concentratie vermogen verbeterd, je bent helderde van geest. Je wordt creatiever en voelt meer energie. Dit is het beste wat je werknemers kunt geven. Vraag vrijblijvend een offerte 

Astanga yoga les

Traditionele en dynamische yogavorm. Meer Info

Astanga is een traditionale practice, met voordelen voor je mentale en fysieke gezondheid. De Astanga Beginners les kun je meedoen na minimaal 1 maand Vinyasa ervaring.

Doordat de volgorde van de oefeningen altijd hetzelfde zijn, oefen je op een steeds dieper niveau. Ook ervaar je de practice van de terugkerende oefeningen iedere keer weer anders.

De Astanga ‘primary series’ met de vaste serie houdingen worden vloeiend aan elkaar verbonden. Hiebij is de adem (ujjayi breath), die de bewegingen (vinyasa’s) initieert. Dit bevordert een rustige, meditatieve toestand. Na de dynamische practisch en de eindontspanning ben je weer vol energie.

RAJA yoga

RAJA YOGA

Rāja Yoga is gebaseerd op de klassieke yoga filosofie van Patañjali (evenals de Astanga yoga). Yoga betekent “eenwording”, het verbinden van het fysieke , emotionele en mentale lichaam met de Ziel of het hogere Zelf. Het pad van yoga brengt ons tot bevrijding, het loskomen van de oude patronen en programma’s, naar zelf ontplooiing en innerlijke vrijheid.

Rāja Yoga geeft een systematische aanpak om je spirituele potentie ten volle te leven. Het pad om authentiek, krachtig en vreugdevol in het leven te staan. Yoga en meditatie vormen hierin een geheel. 

RAJA Yoga wordt nog ingepland, ongeveer vanaf oktober. Docent is Mariska.

Yoga Functional Fit

Functionele yoga, ook voor senioren. Meer Info

Functioneel Fit les is een zeer toegankelijk yoga bewegings les met eenvoudige oefeningen.  Je bouwt geleidelijk meer conditie op. De les is voor iedereen ongeacht leeftijd, zeker ook voor senioren. Je doet ‘functionele bewegingen’ die je ook in het dagelijks leven maakt. Afgewisseld met zachte stretch oefeningen en een kort cardio gedeelte om zuurstofvermogen te verbeteren. Je krijgt aanwijzingen hoe veilig te oefenen passend jouw specifieke lichaam.

Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen.  

De oefeningen bestaan uit:

  • warming-up bewegingen voor de diverse spiergroepen
  • eenvoudige basis Yoga oefeningen 
  • kort cardio om het uithoudingsvermogen te stimuleren
  • gentle stretchen van spiergroepen staand, zitend en liggend
  • eindontspanning

Na afloop voel je je fitter, vitaler en relaxter.

Privé yoga

Beginnen met yoga of verdiepen. Meer Info

Personal Traning om met jouw yoga practice te beginnen of te verdiepen. Je kunt vragen stellen en je kennis vergroten. Jouw personal yoga teacher geeft specifieke toepassingen waarmee je kunt werken op gebied van:

  • de yoga asana’s/houdingen
  • de bewegings-, ademhalings-, meditatie-, en ontspanningstechnieken
  • bandah’s en drishti
  • yogafilosofie

Deze privé sessies zijn in overleg in te plannen in series van 3 keer- 60 minuten. Je mag kosteloos een tweede persoon meenemen naar jouw personal yoga practice. Stuur een mail voor een afspraak. Vermeld ook jouw voorkeur voor een tijdstip en/of dag(en).

 

Yoga cursussen + workshops

SEPTEMBER Yoga introductie cursus

CURSUS Introductie yoga. Meer Info

Yoga; fijn om te doen en goed voor je gezondheid. Ieder individu is uniek, daarom leer je wat goed is voor jou! 

In 2 sessies maak je kennis met de meest voorkomende houdingen en zachte bewegingen, de yoga-ademhaling en ontspanning.  Daarnaast kun je alvast 2 groepslessen uitproberen. Yoga beoefening is niet prestatiegericht; het gaat om jouw (yoga)-reis en de ontdekkingen onderweg. 

Cursusdata: vrijdag 13 en 27 september 2019. Plus EXTRA 2 LESSEN  uit te kiezen uit het wekelijkse lesaanbod.

Tijdstip: 10:50 tot 11:50 uur. Deelnemersbijdrage €49,00. Opgeven voor 10 september 2019.

Geef je nu alvast op! Vol is vol. Mail voor info of aanmelding.

 

 

September Cursus HIIT YOGA

HIIT Yoga om vet te verbranden

De september HIIT Yoga cursus bestaat uit 7 lessen. De lessen zijn een stevige mix van dynamische Yoga, Pilates Core Cardio en BAllet-Barre oefeningen. HIIT Yoga detoxt het hele lichaam en volledige work-out voor kracht, balans, flexibiliteit. HIIT training is volgens de wetenschap het meest effectief om kracht op te bouwen en calorieën te verbranden in de kortst mogelijke tijd.

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Actie afgewisseld met rust momenten voor een gezond hart. De HIIT oefeningen versterkten de hartslag/ cardio-systeem voor het optimaliseren van zuurstofverwerking. Daarnaast stimuleert het de vetverbranding en activeert intens de spiervezels.  De vetverbranding blijft nog 24 uur doorgaan de zogenaamde ‘after-burn’.

We gebruiken de gewichtjes, SLIDES en andere kleine tools! Iedereen kan meedoen om aan zijn algehele condite te werken.

De HIIT YOGA les is 40 minuten en past in een druk schema!

Cursus DATA op 7 woensdagavonden: 18+25 september, 2+9+16 oktober en 5 + 19 november 2019.

Tijdstip: 18.50 tot 19.30 uur. Deelnemersbijdrage: €85,00

Opgeven voor 14 september 2019. Mail voor info of aanmelding.

Najaarscursus Klassieke Ballet Barre Volwassenen

Najaarscursus Klassieke Ballet-barre Volwassenen Meer Info

Cursus Klassieke Ballet Barre voor Volwassenen; een korte serie van 5 lessen voor BEGINNER en half gevorderd, voor iedere leeftijd.

Je leert eenvoudige ballet oefeningen doen aan de ballet-barre. Het bevordert balans, kracht en lenigheid. Maar bovenal,is  het heerlijk om gracieus te bewegen op muziek.

Eerdere ervaring is niet nodig, mag wel.

Serie van 5 lessen op donderdagochtenden van 10:45 tot 11:45 uur. DATA: 19, 26 september + 3, 10 en 17 oktober 2019.

Niet leden: Cursus deelnemerbijdrage €70,00. Opgeven voor de cursus voor 14 sept Mail voor info of aanmelding.

Voor Go2Yoga leden zijn de lessen te boeken of via mail aan te vragen.

LESROOSTER YOGA

Boek je les naar keus, maar wel minimaal 1 dag van te voren. Van 5 tm 12 september is het basisrooster bij uitzondering met minder lessen.

Vanaf half september staan extra lessen op het rooster en sommige aanvangstijden zijn iets aangepast. Nieuw| een aantal 'korte cursussen' voor niet-leden + leden.

Astanga zelf-practice is via mail aan te vragen.

 

OVER DEZE SITE

VOLG ONS

DOWNLOAD ONZE APP

© 2019 Copyright Go2Yoga.| Kvk nr. 63936968 | Privacystatement