ASTANGA YOGA, de primary serie

Lessen op maandag-, dinsdag- en woensdagavond + vrijdag en/of zaterdagochtend.

Astanga; dompel onder in deze mooie traditionele yoga practice.

Astanga Yoga biedt veel voordelen voor je mentale en fysieke gezondheid. Je maakt diep innerlijk contact en je verrijkt je eigen yoga practice. De lessen zijn geschikt voor de meer ervaren Astanga beoefenaar maar ook voor diegene die met Astanga yoga willen beginnen. Het is wel handig om bekend te zijn met Zonnegroeten en het is fijn als je al vaker Vinyasa groepslessen hebt gevolgd.

Je leert op een veilig en verantwoorde wijze de Astanga practice.

De traditionele Astanga ‘primary series’ bestaat uit een vaste serie houdingen die vloeiend aan elkaar verbonden worden met ‘zonnegroeten’. Je leert de adem (ujjayi breath), de zonnegroet bewegingen, de vinyasa’s, en de staande + zittende/liggende asana’s  (houdingen). Je krijgt meer info over:

– de bandah’s (energie-sloten) De drie energie locks, bandha’s, Uddiyana bandha net onder de navel, Mula bandha bekkenbodem en Jalandhara bandha onder bij de kin, worden aangespannen.

– de dristi punten (kijkrichtingen). De diverse asana’s hebben vaste kijkrichtingen.

“Tristhana”, de drie plaatsen van aandacht of actie: Houding, ademhaling systeem en kijkrichting. Deze drie aandachtspunten zijn zeer belangrijk voor yoga, en hebben betrekking op drie niveaus van de zuivering. Het lichaam, het zenuwstelsel en mind/geest. Ze worden altijd uitgevoerd in combinatie met elkaar.

De adem verbindt het lichaam met het diepste deel van de geest/mind – de ziel. De ziel van Astanga is de adem.

Na de dynamische Astanga practice en de eindontspanning ben je weer vol nieuwe energie. Doordat de volgorde van de oefeningen altijd hetzelfde zijn, oefen je op een steeds dieper niveau. Probeer het uit!

15 lessen kaart beschikbaar. Kies flexibel jouw 15 Astanga lessen. Nu extra voordelig.
Boek je les; https://go2yoga.nl/#Boek-les

Mail voor info